Thursday, January 14, 2010

Sifir Sihir (episod akhir yang terakhir)

Ketika dalam teksi itu, aku sedari cahaya berkelipan bak bola-bola api kecil di mulut si pemandu. Perasaan ingin tahu aku menebal, menyangkakan pemandu teksi itu Lil Wayne kerana memakai bling bling. Nah, sangkaanku meleset sama sekali! Rupanya kelipan itu datang dari gigi pasca-susu milik seorang insan bernama Mr Os. Aku begitu gembira menaiki teksi dipandu oleh hero zaman kecilku. Langsung aku terus abadikan gigitannya di tangan kiriku sebagai tanda kenangan bersamanya.
Hampir 30 minit aku menghabiskan masa bersama heroku, aku mengambil keputusan untuk tidak terus ke rumah. Naluriku bagaikan mahu aku ke satu tempat, tempat yang akan mengubah nasib aku. Ya. Tempat itu ialah Akademi Gusti Lengan 4 Sekawan Baik Berpada-Pada Buat Jahat Jangan Sekali (tm), yang terletak di lot rumah kedai berhampiran rumahku.

Di situlah, destiniku akan bermula. Aku dapat merasakan yang aku akan menjadi bakal bekas juara gusti lengan yang disegani!

(selepas 15 tahun)

Aku kini bertambah kacak. DAN BEKAS JUARA GUSTI LENGAN!

*pengajaran yang dapat disimpulkan:
Kelemahan bukannya menjadi alasan untuk kita tidak mencapai impian dan berjaya. Ya adik-adik muslim, hingga ketemu lagi.

No comments:

Followers