Friday, February 5, 2010

Cinta (episod akhir)

Begitu lepasnya amarah Encik Setan seperti dirasuk syaitan. Tak habis-habis mulutnya mengucapkan "Cak Cak Cak" sambil kepalanya membuat aksi mematuk. Memang sah, dia ada saka. SAKA BURUNG TEKUKUR!(euwww takutnyer~)

Aku pun mengambil kesempatan melarikan diri ketika Encik Setan sibuk mengendalikan urusan sakanya. Takut sial! Dan selaku orang yang takut, aku berguling lapan kali sebelum meniarap ala komando untuk sampai ke pintu keluar. Syukur, aku selamat keluar dari pejabat itu. Aku bangun perlahan-lahan dan menghembuskan nafas lega dan terus mencucuh sebatang rokok yang kuselitkan di atas telinga kanan. Gaya tak ubah seperti pailang. Aku abadikan gaya pailang tersebut dengan gambar yang kutangkap mengunakan telefon bimbit berkamera. Modal mencari gadis-gadis bimbo yang dahagakan kasih sayang dan perhatian di internet. Bagi mereka, pailang-pailang adalah teman lelaki idaman kerana mereka perlukan perlindungan daripada usikan lelaki yang mengayat menggunakan cara sebegini..."Hi! Awak comel bak bidadari la!" atau "HaI! KiUt Jer GamBa AWaKz!AdEr YM?Leh KenaL?"
Kenal burung punai kau! Hmm...memang patut mereka kena hayunan siku dan lutut aku secara serentak. Cara mengayat tak ada gaya. Langsung. Cara yang paling inovatif lagi efektif adalah seperti "Hai! Saya Rayz bin Datuk Kamarulzaman. Saya memiliki sebuah kereta sport.Ayuh kita berzina!". Ayat mudah,lancar lagi mempesona.

(Kembali kepada penceritaan asal. Maaf, terbawa-bawa. Aku lelaki yang pentingkan kesempurnaan dalam mencuri hati gadis-gadis di luar sana.)

Dengan gaya paling kecewa berjalan kaki meninggalkan tempat itu.Dan simbol tanda soal besar timbul di atas kepalaku. Gadis penukar tayar? Siapakah dia?


Sekilo dua aku berjalan mengikut arah angin di tepi jalanraya,memikirkan apakelancau yang dikatakan oleh Encik Setan. Ting! Lampu jalan di atas kepalaku bernyala.
Seraya aku mendapat idea. Aku mahu mencari siapa gadis penukar tayar. Ya, aku harus.Aku mesti.Aku tekad. Mencari sampai dapat.

...............

Seluruh kedai tayar di kawasan perindustrian Glenmarie aku redahi. Mencari gadis penukar tayar. Tapi...hampeh! Gadis mende, bangla ramai aa! Pundek hamster!

Aku kecewa. Sekecewa Awie dengan motor Harleynya, Faizal Hussin dengan scramblernya.

Tiba-tiba. (sila saspen)

Aku terlihat sebuah kereta tersadai di bahu jalan. Dan ketika ini (insert lagu Search "Gadisku") aku terpaku melihat seorang gadis yang ayu memakai hot pants berpeluh menukar tayar. Aku yakin dialah yang miliki jiwa aku.

Kejadian selanjutnya amat indah bagi aku. Aku menemui pemilik jiwa aku, dan CINTA.





-Cerita ini didedikasikan kepada cinta hati saya,Olive.

No comments:

Followers